Zastosowanie aplikacji SurvGo w badaniu satysfakcji klientów
Nakierowując podejmowane działania na zwiększenie sprzedaży, warto w systematyczny sposób kontrolować poziom zadowolenia klientów. Pozwoli na to zastosowanie aplikacji SurvGo w procesie badawczym, jakim jest badanie satysfakcji klientów. Dzięki tej aplikacji możliwym będzie regularne monitorowanie zadowolenie konsumentów z dokonanych zakupów czy z jakości otrzymanych usług.
Co należy wiedzieć o satysfakcji?
Utrzymując zadowolenie konsumentów na wysokim poziomie można budować przewagę względem konkurencji. Mówiąc o satysfakcji należy przede wszystkim pamiętać, o tym, że jest ona stanem dynamicznym, zmieniającym się w odpowiedzi na zachodzące zdarzenia np. jakość, dostępność produktu, atmosfera panująca wśród pracowników. Firma, która chce zyskać grono klientów lojalnych, powinna przede wszystkim zadbać o ich satysfakcję.
SurvGo jako aplikacja do kontaktu z klientem
Regularne kontrolowanie poziomu zadowolenia konsumentów możliwe jest dzięki zastosowaniu aplikacji SurvGo, usprawniających proces badawczy, która:
- minimalizuje czas potrzebny na dotarcie do niezadowolonych konsumentów, a tym samym pozwala na szybką reakcję budującą pozytywny wizerunek firmy;
- stosuje łatwe drogi kontaktu z klientami – SMS lub e-mail – w celu pozyskania oceny poziomu zadowolenia;
- daje szansę na przeprowadzenie wartościowego wywiadu telefonicznego z niezadowolonymi klientami.
Wywiad z niezadowolonymi klientami powinien zostać przeprowadzony w odpowiednim czasie, który pozwoli na pozyskanie rzetelnych opinii, ocen, a tym samym zminimalizuje koszty, które należy przeznaczyć w celu odzyskania utraconych klientów.
Jakie korzyści wypływają z przeprowadzonego wywiadu?
W przypadku odczuwanego niezadowolenia przez konsumenta, konsulat w ciągu 24 godzin dzwoni do niego, a następnie przeprowadza z nim wywiad, który:
- pozwala zidentyfikować źródło niezadowolenia;
- umożliwia zdefiniowanie oczekiwań konsumentów względem firmy, produktu bądź usługi;
- może zostać zakończony propozycją rabatu lub zaoferowaniem firmowych gadżetów, co pozwala przywrócić pozytywny wizerunek firmy, troszczącej się o swoich odbiorców.
Dlaczego warto zadbać o satysfakcję klientów?
Klient dokonując zakupów bądź korzystając z oferty powinien odczuwać satysfakcję. Brak satysfakcji u klienta rodzi negatywne opinie i oceny wśród klientów, które następnie przekazywane są przez niego kolejnym osobom. Stąd badanie satysfakcji klientów powinno skupiać się nie tylko na zbadaniu poziomu zadowolenia, ale także w zakresie swoich działań powinno budować pozytywny wizerunek firmy już w trakcie przeprowadzanego wywiadu.