×MENU Biostat

Istotne rodzaje ankiet

Chociaż istnieje wiele dostępnych narzędzi, dobrym pomysłem jest korzystanie z różnych rodzajów ankiet, aby dowiedzieć się, czego oczekują klienci. Niezależnie od tego, czy jest to badanie rynku, badanie opinii klientów, czy też audyt, firmy wiedzą, że tego typu ankiety mogą zadecydować o sukcesie lub porażce przedsiębiorstwa.

 Ankieta badania rynku

Czy chcesz określić, jak i gdzie kupowane są produkty, bądź próbujesz odkryć potrzeby klientów? Na te pytania można odpowiedzieć za pomocą ankiety badania rynku. Pozwalają one dowiedzieć się co myśli Twój rynek. Ten rodzaj ankiety może być stosowany, gdy nie ma jeszcze dostępnych danych na przykład, aby zmierzyć, jaki stosunek ma Twoja grupa docelowa do nowego produktu, który zamierzasz wprowadzić na rynek, albo kiedy chcesz wykorzystać dane zebrane wcześniej. Kiedy zaczynasz od pewnego punktu odniesienia, możesz przeprowadzić ankietę, aby zmierzyć, na przykład, jak dobrze ten sam nowy produkt jest odbierany rok po jego wprowadzeniu na rynek. W pytaniach ankietowych:

  • pytaj o potrzeby i opinie wobec danego produktu lub usÅ‚ugi.
  • mierz, jakie cechy produktu sÄ… ważne dla respondenta (dostÄ™pność, jakość, cena).

Istnieje wiele możliwość ankiet badania rynku, ponieważ posiadają wiele zalet, jak:

  • szybki i dokÅ‚adny wglÄ…d w to, co ludzie myÅ›lÄ… o Twoich produktach lub usÅ‚ugach.
  • Zbieranie danych w sposób ustrukturyzowany, co pozwala na podejmowanie trafnych decyzji, na których można oprzeć strategie.
  • umiejÄ™tność zidentyfikowania mocnych i sÅ‚abych stron swojego produktu, a także okreÅ›lenie kierunku dziaÅ‚aÅ„.

Badanie satysfakcji pracowników

Ten rodzaj badania jest stosowany w celu określenia, czy pracownicy są szczęśliwi i zadowoleni ze swojego środowiska pracy. Pozytywne wyniki w badaniu satysfakcji pracowników mogą wskazywać na wyższy poziom motywacji pracowników i silnego ducha zespołu. Podczas badania, pracownicy proszeni są o wyrażenie opinii lub wyrażenie obaw i frustracji związanych z firmą. Należy pamiętać, że pytania te dotyczą atmosfery panującej w firmie oraz tego, jak pracownik czuje się w zespole. Różni się to od ankiety satysfakcji z pracy. Ważne jest, aby zapewnić respondentom anonimowość podczas wypełniania tej ankiety, gdyż wpłynie to na jakość uzyskiwanych odpowiedzi. Badania satysfakcji pracowników najlepiej sprawdzają się, gdy są przeprowadzane w dłuższym okresie czasu, na przykład raz w roku. Dzięki badaniu satysfakcji pracowników uzyskasz wgląd w:

  • spostrzeżenia, dostarczajÄ…ce konkretnych zaleceÅ„, które pomogÄ… ulepszyć firmÄ™.
  • wynik, wskazujÄ…ce obszary wymagajÄ…ce poprawy.
  • pracowników, którzy mogÄ… zostać włączeni w proces ulepszania firmy.
  • Å›ledzenie poprawy satysfakcji w czasie.

Przedstawione rodzaje ankiet są z pewnością podstawowymi, które warto stosować, aby poznać punkt widzenia pracowników oraz klientów. Dzięki informacjom zebranym poprzez przeprowadzenie ich można podjąć trafniejsze decyzje, które mogą być kluczowe dla firmy. Jeśli nie wiesz, jak stworzyć poprawną ankietę skorzystaj z usług Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat®. Placówka zajmuje się przeprowadzaniem różnego rodzaju ankiet. Z pewnością stworzone badanie przez wykwalifikowaną kadrę będzie poprawne, a także wpłynie na podejmowanie dalszych decyzji.

Zaufali nam:

KONTAKT

shape

Biuro Handlowe - Warszawa
Aleje Jerozolimskie 96
Warszawa 00-807

Biuro w Rybniku
ul. Kowalczyka 17
Rybnik 44-206

Monika Jaremków

dr Monika Jaremków
Dyrektor ds. Badań
tel:(+48) 666 068 671
badania@biostat.com.pl