Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Różnice pomiędzy badaniem TK a innymi badaniami marketingowymi
#1
Badania tajemniczy klient są częścią badań marketingowych. Nie należy jednak mylić ich z innymi rodzajami badań. Jak sama nazwa wskazuje „tajemniczy klient” polega na wizycie audytora z zewnętrznej agencji badawczej, który bez zwracania na siebie uwagi sprawdza poziom jakości obsługi w sklepie, zakładzie usługowym czy urzędzie.

Zupełnie czymś innym są badania satysfakcji pracowników i badania satysfakcji klientów. Te ostatnie powinny być traktowane jako uzupełnienie badania mystery shopping. Przy czym zadaniem mystery shoppera jest obiektywna ocena placówki, a badanie klientów ma zebrać subiektywne oceny obsługi. Daje to zarządzającym poszczególnymi sklepami, czy całymi sieciami handlowymi i usługowymi, wiedzę na temat tego, jak radzą sobie w obsłudze pracownicy i jakie oczekiwania co do procesu obsługi mają klienci. Na podstawie wyników badań i analiz zarządzający podejmują zaś decyzje mogące wpłynąć na standardy obsługi klienta i lojalność klientów. Regularne badania satysfakcji pracowników i wprowadzane dzięki nim zmiany mogą natomiast podnieść motywację i lojalność zespołu.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości